Dorpshuis de Tichel in Haalderen opende op 12 november 1988 voor het eerst haar deuren.
Inmiddels beschikt het dorpshuis over diverse multifunctionele ruimtes. Deze ruimtes kunnen
gehuurd worden door verenigingen en organisaties, voor meer informatie zie Zaalverhuur.
Al deze ruimtes komen samen in een gezellige en ruime foyer waar u na uw cursus, musiceren of
vergaderen even rustig in een zitje of aan de bar kunt ‘napraten’ onder het genot van een
drankje, hapje of een vers kopje koffie. Als de buitentemperatuur het toe laat is vanuit de foyer
ook het buiten-terras beschikbaar met gezellige zitjes. Het dorpshuis is rolstoel vriendelijk en
prima bereikbaar voor mindervalide gasten, in het gebouw is een invalidentoilet aanwezig.
Op initiatief van de Haalderse inwoners is er een kleine bibliotheek ontstaan in het dorpshuis.
Hier kunt u tijdens openingstijden gebruik van maken. Gebruikers van de bibliotheek zijn zelf
verantwoordelijk voor het beheer van de bibliotheek, er wordt gewerkt op basis van goed
vertrouwen. Graag ziet dorpshuis de Tichel dat de boeken dan ook terug komen, zodat de
bibliotheek gevuld blijft.
Het beheer van het dorpshuis de Tichel staat sinds 1988 onder leiding van stichting dorpshuis
Haalderen. De stichting is verantwoordelijk voor de instandhouding en exploitatie van het
dorpshuis in Haalderen. De stichting bestaat bestaat uit vijf bestuursleden, waarvan de voorzitter,
penningmeester en de secretaris het dagelijks bestuur vormen. Het bestuur vergadert elke 2de
donderdag van de maand, mits dit mogelijk is.
Het bestuur bestaat momenteel uit de volgende personen:
Voorzitter
Kirsten Nieuwenhuis
Secretaris
Denise Gertsen-Peters
Penningmeester
Corina Rikken
Bestuurslid
Diny de Winkel-van Merwijk
Bestuurslid
Wilma Rikken
Het bestuur wordt vakkundig bijgestaan door een beheerster, zij is verantwoordelijk voor het
dagelijkse reilen en zeilen. Daarbij zorgen ook twee medewerksters en enkele vrijwilligers dat
alles in het dorpshuis op rolletjes blijft lopen. De noodzakelijke diploma’s SVH en BHV zijn
aanwezig.